Chaos in mijn hoofd

Hoe georganiseerd ik op Wunderlist ben, hoe rommelig ik in mijn hoofd ben. Als er iemand is die meedoet aan de term ‘’Overthinking’’ dan ben ik het wel. Dat zit gewoon in me, vraag me niet hoe. Ik noem mijzelf voor het gemak FBI. Niet zozeer dat ik een spion ben, ik denk veel te veel na over dingen. Dit past bij dit en dit past bij dit. Hoe vaak ik wel niet heb gehoord: ‘’Jus je moet eens niet zoveel achter iets zoeken!’’ Oeps.. Didn’t learn of it!

De meeste mensen die mij kennen weten dat ik een eigen wil heb, een eigen mening. Doordat ik ontzettend leergierig ben en altijd alles wil weten is het een vette dikke bom met chaos in mijn hoofd. ‘’Ik moet dit nog onthouden, en dit en dit en dit en dit.. en dat ruim 17 uur van de 24 uur, 7 dagen per week pfff!!

Ik ben heel gevoelig, prikkelbaar kun je het zelfs noemen. Alles moet op orde zijn en ik kan mijzelf heel snel gestresst voelen. Voorbereiding is 9 van de 10 keer een must! Er hoeft maar iets kleins gebeuren en mijn hele brein barst uit elkaar. Verschrikkelijk, maar wat kun je er aan doen? De situatie accepteren? Ja steek die acceptatie maar in je kont. Dat gaat hem niet worden. Misschien wel, maar dat vergt veel discipline.

Qua school ben ik ordelijk. Ik heb het geluk dat ik dingen heel snel onthoud en er niet veel voor hoef te doen. Dat komt me maar mooi aanwaaien. Ik hoef geen hele uren iets te leren, alhoewel mijn medeklasgenoten dat wel weer denken als Jussie Jumbo weer een dikke vette voldoende haalt. Het heeft allemaal met mijn ordelijkheid en discipline te maken. In vriendschappen merk ik het ook, ik eis best veel van een ander. Ik moet me 100 % op me gemak bij je voelen, kunnen lachen met je, dingen delen, gekke dingen doen, het is alles of niets. Wat er dus op neer komt dat ik geen pallet aan vriendschappen heb. Eerlijk gezegd hoeft dat ook niet. Ik ben blij met de mensen die ik heb en dat is goed. (Hoi meiden als jullie dit lezen!!!!!!!!!!) Nieuwe mensen zijn altijd welkom maar je moet maar zo denken: met verjaardagen kost het altijd geld. Weer 20 euro daar en 20 euro daar, voor een of andere 1/3 vriendin ergens in het dorpje Rechtsaf in Brabant. Ja doei zoek het lekker uit, misschien heeft dat ook wel iets Nederlands zo’n gedachte.

Weet je hoe ze het ook wel noemen? Hooggevoelig!

En nu op vrijdagavond ga ik mijzelf voorbereiden voor morgen en zondag, want anders wordt het chaos in mijn hoofd en kan ik de dingen niet meer overzien. Zaterdag en zondag overdag werken, zaterdagavond stappen met een vriendin en zondagavond uiteten met een andere vriendin (Milena, ook blogger) bij Vapiano. Als dat geen druk weekend is, het belangrijkste is: we hebben er zin in!!!

Ik ben heeeeel benieuwd of je jezelf hierin herkent. Het komt meer voor in de bevolking dan dat je denkt, dat overthinking. Ik denk bij iedereen wel. Herken jij jezelf hierin en zoja heb je nog tips?

XXXX Fijn weekend, enjoy it!

2 thoughts on “Chaos in mijn hoofd

  1. Hey meis, even een reactie sturen hoor….of ik het herken? Ja je kent me inmiddels ook een beetje…en ja, ik weet er alles van…ik ga soms in gesprek in mn hoofd met : Me, I and myself..even overleggen. Helpt soms wel hoor.
    Toevallig was ik net een bestelling aan het plaatsen..ga mezelf een werkboek Mindfullness kado doen. Vooral om mezelf aan te leren in het moment te leven en niet stiekem tegelijkertijd met morgen,gisteren en straks en later etc. bezig te zijn. Ik zal je laten weten wat mijn bevindingen zijn,Ok? Een heel gezellig weekend,geniet ervan,dikke kus Marianne

    1. Hee mar, wat lief je berichtje. Dat kan ik echt heel erg waarderen!
      Wat goed en leuk zo’n mindfullness kado, ik heb er zelf ook heel veel over gelezen op internet. Hoor inderdaad heel graag van je hoe het zal lopen, mama zal ook wel benieuwd zijn.

      Fijn weekend en geniet van je ME-time! XXXXX

Leave a comment